Noa Tovervijver boek recensie

• Berichtcategorie:Kids

Noa TovervijverNoa bekend van de leuke apps voor kleine kinderen is nu ook te bewonderen in een waar prentenboek. Het winnen van de Media Ukkie Award 2014 was voor de schrijfster “ Hanneke van der Meer” aanleiding om een klein feestje te vieren! Haar eigen prentenboek, de kleine Noa echt gedrukt op papier en niet alleen in een app. Zo begon zij aan het einde van het voorjaar met tekenen en schrijven. En na een intensieve crowdfunding campagne werd Noa Tovervijver op 30 juni werkelijkheid. Het boek kon naar de drukker en eind augustus werd trots de eerste druk gepresenteerd.

Noa Tovervijver

Net zoals in de gelijkgenoemde apps speelt Noa de hoofdrol in dit boekje. Wij lazen het boekje voor aan een kleine dreumes van 3 jaar, vlak voor het slapen gaan. Deze dreumes was erg onder de indruk Noa-Tovervijver-springen-van de kikker in zijn blootje en de mooie elfjes die uit de lelies komen. Een fijn prentenboek met mooie tekeningen, waarbij een duidelijk verhaal naar voren komt. Samen spelen, het einde van de zomer, de winter komt. En het hebben van veel vriendjes.  Het boek is zeer kleurrijk, gedrukt op stevig papier met een duidelijk lettertype, wij kunnen ons zo indenken dat het boekje ook fijn leest voor kindjes die net leren lezen.

Spring jij ook samen met Noa in de Tovervijver? Het boekje is te bestellen voor € 11,95. Je kunt het kopen via Somoiso of Bol.com.

Apps voor peuters

Naast het mooie gedrukte prentenboek zijn er vanuit de vijver van Somoiso ook nog leuke apps voor peuters verkrijgbaar:

• Noa & Kapoen
  • Noa Sterren
  • Heksje & Willem

Wij kochten Noa Sterren in de app store, de winnaar van de Media Ukkie Award 2014 had onze nieuwsgierigheid gewekt. En wat ziet de app er mooi uit. Naast de prachtige tekeningen van natuurlijk Noa is het erg leuk voor de kleintjes om het verhaaltje voorgelezen te krijgen en de sterren te verzamelen. Zeer kleurrijk en gevarieerd. En wat maken die vogeltjes een grappige verhaaltjes.

De apps vind je in de app store, meer informatie is te vinden via de site van Somoiso.